HP Scanjet G4010

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Scanjet G4010 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

Janno2 26-04-2011
Geschreven voor: HP Scanjet G4010

Rampzalige software, zeer traag werkende scanner.
Hij is niet duur, maar 100 % een miskoop.

Tinpan 28-05-2009
Geschreven voor: HP Scanjet G4010

Het moest de opvolger van de HP 3900 worden. Ik gebruik hem alleen voor het inscannen van boeken en tijdschriften. Bij de 3900 zat een gebruiksvriendelijk softwareprogramma. Er waren twee nadelen, de 3900 sloeg standaard op in TIF en dat moest ik omwerken naar JPEG om ruimte te besparen (van 10 MB naar 1 MB) en hij nam ruim de tijd alvorens te scannen.
Ik was dus op zoek naar een scanner die direct in JPEG kon opslaan en die direct na mijn commando ging scannen.
De 4010 scannt snel, maar HP heeft het softwareprogramma compleet veranderd en dat is geen succes. Hij scannt inderdaad direct in JPEG, maar dat doet hij standaard in 200 dpi.. Je kunt dat verhogen, maar dat gaat enorm tenkoste van de snelheid.
De kwaliteit van de JPEG standaard scan kan er net meer door. Het bewerken van de scans is ingewikkeld en kost meer tijd dan bij de software van de 3900.
ik kan nu dus wel snel scannen, maar de ingewikkelde software is een ramp. Uiteindelijk red ik mij er wel mee, maar ik verlang enorm terug naar de software van de 3900. Jammer dat HP dit prima werkend apparaat zo vernield met onnodig ingewikkelde software. Als ik een ander merk scanner kan vinden met betere software, dan gaat de HP er toch wel uit bij mij.

M. Jansen 16-12-2008
Geschreven voor: HP Scanjet G4010

G4010 is een redelijke scanner voor foto's, voor dia's en negatieven alleen als het om kleine hoeveelheden gaat, maar het is ramp als je de G4010 onder Vista wil laten werken. Storingsmeldingen van de vreemdste soort vliegen je om de oren en een herinstallatie kun je al helemaal vergeten omdat de Vistadriver niet meer afzonderlijk te leveren is.

LCN 27-09-2008
Geschreven voor: HP Scanjet G4010

M'n vorige scanner was ook een HP. Na drie jaar gaf deze er de brui aan. Eerst een Epson in bestelling, maar omdat ik maar bleef wachten, ben ik toch terug voor HP gegaan. Wat een stommiteit... Nu reeds meer 1.5 jaar in gebruik, op Mac. Ik heb hem echter ook een tijdje op PC gebruikt. Wat een miserie. Dit apparaat is niet alleen afschuwelijk traag, de scansoftware is één ellende. Probeer maar eens PDF's achter mekaar in te scannen, en hetzelfde formaat te behouden. En zo zitten er wel meer vreemde kronkels in de settings. Aanpassing van sommige settings duwt de wachttijden nog een stuk naar boven. Het scannen van dia's: wie hier genoegen mee neemt, is echt wel met heel weinig tevreden. Anders dan HP wil laten geloven, absoluut niet geschikt voor welke professionele toepassing dan ook.

Detmer 13-01-2008
Geschreven voor: HP Scanjet G4010

De HP G4010 is een prima scanner en maakt mooie evenwichtige scans van uitstekende kwaliteit.

Hij doet het duidelijk beter dan mijn oude HP 4570c scanner. Hij pakt alle tinten van licht tot donker goed mee. Dat is goed te zien in het histogram van de afbeelding in Photoshop.
Ik vind alleen de opwarmtijd (ca. 1 minuut) wel erg lang. Mijn oude scanner was sneller.
Wat ik vreemd vind is dat de knoppen op de scanner niet op exact de zelfde manier geprogrammeerd kunnen worden als die op het scherm.

m.vr.gr.
Detmer